O topánkach

Zdroj: STRATÉGIE 4/2010

Úvod

 

Obdivujem ľudí, ktorí vedia o komplikovaných veciach hovoriť jednoducho a - krátko. Pretože hovoriť komplikovane a dlho vie každý blbec. Aj ja ☺. Ako raz dávno, ešte za komunizmu, keď sme na vysokej škole mali spoločný „čurbes“ študentov a pedagógov, ktorého jediným cieľom bolo poriadne sa zoťať. Niektorí tomu hovorili aj „bližšie sa spoznať“... Vtedy bola taká doba, že pred každou takouto veselou udalosťou musel byť politický príhovor. Niekto zo študentov mal na úvod chvíľu pohovoriť napríklad o úlohe Vladimíra Iljiča Lenina pri formovaní mladej generácie. Nikomu sa do toho nechcelo, tak hovorím: „Ja si to zoberiem a chvíľu teda pohovorím“. Začal som, hovoril a hovoril...a hovoril. Asi po hodine a pol ku mne prišiel šéf katedry, objal ma okolo pliec a hovorí: „Igor, hovoríš síce pekne, ale dlho. Všetci sa nevieme dočkať, kedy už dorečníš. Chceli by sme už konečne začať večierok. Lebo reči sú fajn, ale život nenahradia.“ To som si zapamätal na celý život. Tak je to aj v marketingu. O nápadoch netreba písať siahodlhé filozofické traktáty ani 3-hodinové powerpoint-prezentácie. Ak je nápad dobrý, dá sa povedať jednou vetou.

 

Jadro

 

Topánky sú kult. Aspoň pre mňa. Najmä odkedy som objavil v Barcelone značku Camper a ich famóznu produktovú radu Twins. Každá topánka je iná, no spolu vytvárajú jeden harmonický celok. Odvtedy rozmýšľam nad tým, či sa tento skvelý, inovatívny koncept nedá ďalej rozvinúť. A teraz - nápad jednou vetou: „Predstavte si sieť obchodov s obuvou, v ktorej predávajú topánky po jednom kuse.“ Zákazníci si z nich sami poskladajú svoj vlastný unikátny pár. To by sa mi páčilo! A verím, že aj iným. Každý by si kúpil samostatne peknú ľavú a k nej inú peknú pravú topánku. Vzniklo by tak nekonečne veľa kombinácií - od konzervatívnych (obe topánky rovnaké) až po úplne extravagantné. Napríklad ľavá by bola sandála a pravá čižma. Malo by to aj tú výhodu, že keď sa jedna z topánok poškodí, netreba kupovať nový pár, ale stačí keď sa dokúpi len jedna. Predstavte si tú radosť a ohníčky v očiach zákazníkov v týchto predajniach. Tú možnosť absolútnej individualizácie! Konečne by tu bola sieť predajní, ktorá predáva topánky, ktoré naozaj nemajú páru! Dámy by len ťažko mohli stretnúť na ulici či na večierku inú dámu s rovnakým párom topánok. Je to samozrejme zatiaľ len v rovine nápadu, ale ako všetci vieme, každý skvelý nápad má skôr alebo neskôr tendenciu sa realizovať. Možno by tento princíp mohol spôsobiť malú revolúciu aj v predaji ponožiek, rukavíc, náušníc, nohavíc. A možno aj nožníc a podprseniek ☺.

 

Záver

 

Mne sa to veľmi páči. A vám?

Fotka

 

Toto sú moje najobľúbenejšie Twins-ky.

Nosím ich ku všetkému, k teplákom, k rifliam aj k slávnostnému obleku.

ib.sk, ib, igor brossmann, image, topanky

S pozdravom, všetko je inak!

ib.sk, ib, igor brossmann, image, podpis

© 2008 - 2017 IGOR BROSSMANN s.r.o.

ib.sk, igor brossmann, logo
ib.sk, igor brossmann, logo
ib.sk, igor brossmann, logo